Купиха столичните магазини „345“

КЗК одобри придобиването на „345“ от „ДАР“: софийският ритейл пазар се пренарежда без сътресения

Пазарът на бързооборотни стоки в София навлиза в нов етап. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) даде зелена светлина на сделката, с която „НИКОН-НК“ ЕООД – собственик на веригата „ДАР“ – придобива пълен контрол върху магазините „345“. Решението е окончателно и влиза в сила незабавно.

Първите промени ще засегнат обектите на улиците „Кумата“ в Бояна и „Земен“ в Ситняково, които ще бъдат временно затворени за ремонт и ще се появят отново под марката „ДАР“ в рамките на няколко месеца. Останалите 14 магазина ще запазят името „345“ до пълното приключване на ребрандирането.

Според условията на сделката тримата досегашни собственици на „345“ се задължават да не развиват сходна търговска дейност в София за срок от две години – което на практика означава, че брандът ще изчезне от пазара.

За „ДАР“ придобиването е стратегически ход. Компанията вече управлява 12 магазина в столицата и цели разширяване чрез готова инфраструктура, вместо чрез ново строителство. След сливането мрежата ще наброява 28 обекта, което ще я позиционира между пето и шесто място по мащаб сред хранителните вериги в града – далеч след лидери като „Билла“, „Лидл“, „Фантастико“ и „Кауфланд“.

Според оценката на КЗК пазарният дял на обединената група остава под 5% и не застрашава конкурентната среда. Регулаторът отбелязва, че софийският пазар се характеризира с висока динамика и навлизане на нови играчи, като пример е дадена веригата „Minimart“, която вече оперира 92 магазина само в столицата.

Интересен детайл е, че три от недвижимите имоти на „345“ ще преминат към трето лице, но „ДАР“ ще продължи да ги управлява като наемател.

Пазарният ефект от сделката ще е по-скоро структурен, отколкото ценови – промяна в балансите без сътресения за потребителите, но с ясна заявка на „ДАР“ за дългосрочно присъствие в столичната ритейл карта.

Facebook Comments